klachtenprocedure
Heeft u bij Zuidelijk Maasdal een klacht ingediend en bent u niet tevreden over de afhandeling hiervan? Dan kunt u dit melden bij de Nationale ombudsman.
over de nationale ombudsman
De Nationale Ombudsman doet onderzoek bij overheidsinstanties naar aanleiding van klachten van burgers. Bij de Nationale ombudsman kunt u terecht met klachten over:
- de lange behandelingsduur van aanvragen en bezwaarschriften;
- niet reageren op vragen en verzoeken (om informatie);
- (telefonische) bereikbaarheid van overheidsinstanties;
- de lange behandelingsduur van klachten.
voorwaarden om een klacht in te dienen bij de nationale ombudsman
- U heeft de klacht al (schriftelijk) bij ons ingediend.
- Wij hebben uw klacht minder dan één jaar geleden afgehandeld.
- Er is tegen onze uitspraak geen bezwaar of beroep mogelijk (geweest).
- Uw klacht gaat niet over de inhoud van wettelijke regels.
- Uw klacht gaat niet over de uitspraak van een rechter.